nu kan jag duscha osynlig!

I mitt badrum, så har jag sån tur att jag har ett fönster. Jag har också sån otur att det sitter precis ovanför badkaret, och när jag har lampan tänd i badrummet, så är det full insyn från grannarna. Det går förstås att dra ner persiennen, och det har jag gjort den mesta tiden när jag har bott här, men det ser ju så tråkigt ut. Alltså hade jag börjat fundera på någon slags insynsskydd. På Ikea hittade jag fönsterplast med ett motiv jag gillade, och ett pris som passade. Jag får inte in lika mycket ljus i badrummet längre, men jag har ingen insyn utifrån heller, så jag är nöjd!
 
Jag hade gärna haft något färggladare, men motivet leker med 50-talets former, och formerna fungerar bra med duschdraperiets prickar. Plasten var dessutom lätt som en plätt att sätta upp - jag sprejade fönstret med vatten blandat med lite diskmedel, så kan plasten glida runt lite, och så följde det med en skrapa för att släta ut bubblor. Perfekt passform på första försöket!
 

Kommentera här: