busdjuren

Mirja har som tur är en rejäl gård, som dessutom är inhägnad. Perfekt att låta hundarna busa på, alltså! Igår var andra dagen som jag och Maria tog med hundarna för en stunds bus, men det kommer att bli många fler gånger - dom har hur roligt som helst! Lily är mycket mindre än dom andra två, men gör sitt bästa för att hänga med. Igår var hon dessutom mycket mindre försiktig än gången innan, så det var verkligen full fart. Och igår kom jag ihåg att ta med kameran!

 
 
 
 
 
 
Eftersom hon är så mattig, och helst håller sig nära mig, även när hon busar med hundarna hos Mirja, så bestämde jag mig i morse för att testa att ha henne lös ute. Jag laddade med nödvändigheter: hundgodis, pipleksak, koppel, och så gick vi ut på lägdan där vi brukar morgonpromenera. Jag har flexikoppel på henne, så hon kan rejsa runt rätt bra, men det är förstås inte samma sak som att vara lös. När vi var mitt ute på lägdan, så bytte jag flexikopplet mot ett vanligt (för att lättare få tag på henne, om hon inte vill komma), och så släppte jag henne. Hon var jätteduktig, kom när jag ropade, om hon inte kom av sig själv, och varje gång belönade jag med en godis. Att komma till matte ska verkligen vara värt det! Hon försvann utom synhåll en gång, när hon dök upp igen så tittade hon efter mig, och blev överlycklig när hon hittade mig. Stor framgång, alltså!
 
Idag blir det mera bus med storvovvarna - precis vad en liten tjej med mycket energi behöver!
 

Kommentarer:

1 Mor och Dotter:

Jätte fina hundar! :)

Svar: tackar! :)
Miss Kitten Heart

2 Iz:

Jättefina bilder, supersöta hundar

Svar: tack, tack!
Miss Kitten Heart

3 Emelie Appelblad:

Fina bilder! Åh vad roligt att hon lyssnar så bra eller till och med kom av sig själv:)

Svar: tack så mycket! :)
Miss Kitten Heart

Kommentera här: