sängen är på plats!

Jag var inte i huset mer än ett par timmar idag, jag tog emot sängen (som knappt kom uppför trappen...), och jag skruvade på benen (ett litet projekt bara det, då batteriet på skruvdragaren tog slut). Jag överraskade mig själv också, sist jag höll i en såg, var väl i slöjden, och det är många år sedan dess. Men idag köpte jag en såg, och så sågade jag hyllplan och lister för hyllplanen att vila på, och såvitt jag kan se, så blev det till och med rakt! Jag ska sätta upp dom imorgon, jag måste bara komma ihåg att ta med mig sandpapper, och så måste skruvdragaren laddas.
 
Målarna var i full gång på nedervåningen när jag kom dit idag, jag hoppas att dom hinner klart med vardagsrummet idag, men jag törs inte tro på det. Och vädret ser ut att bli bra resten av veckan... Imorgon kommer elektrikern, och det är därför jag inte vill bära in mer saker, det är nog mycket grejer i vägen för honom. Jag har försökt att flytta undan, men mer behöver säkert flyttas på, jag vet ju inte hur mycket plats han behöver.
 
Nu ska jag dricka en kopp te, och så måla ett varv till runt fönstren, och sen tänker jag ta en tupplur - jag är helt jäkla slut. Det känns att jag inte är någon ungdom...
 
Jag köpte en 140 cm bred säng, och den ser helt enorm ut. Tur att jag inte valde nåt större! Förresten, en större säng hade jag aldrig fått in... Men det blir jättebra, bara allt är på plats, och det inte är fullt med kartonger och sånt överallt. Längtar efter att få provsova den!
 
Och det här är hyllan jag satte upp i hallen igår, Vittsjö från Ikea, och lådorna köpte jag samtidigt. Jag har en gul förvaringslåda med fack, också från Ikea, och jag gillar den mycket, men här är jag fundersam. Dom andra lådorna är så lugna i färgerna, den gula kan bli hur fel som helst. Eller så blir det en välbehövlig färgklick. Det är bara att testa och se hur det funkar.
 
Förresten. Kom just ihåg att katterna måste chippas innan vi flyttar, så nu är dom inbokade hos veterinären på fredag morgon. Ska dom få vara utekatter, så måste dom vara märkta, ifall dom ger sig ut och strövar. Det är en miljon saker att tänka på!
 

Kommentera här: