saker händer i huset!

När jag kom till huset idag, så var det full fart på målarna på nedervåningen. Underbart! Jag hoppas verkligen att dom hinner bli klar med vardagsrummet innan måndag, för när bokhyllorna är på plats, så är det mer än lovligt bökigt att måla och greja där, och det är svårt att rymma dom nån annastans under tiden. Men dom har rivit tapeter och spacklat, imorgon blir det återställarväv och förhoppningsvis färg. Förhoppningsvis kommer också min kökstapet imorgon, det börjar vara dags för den. Å, och dom är inte klar i hallen uppe, hoppas dom fixar det snart, så jag kan tapetsera med tidningssidorna, och börja ställa dit möbler. Det är rätt fullt i målarrummet just nu...
 
Jag fixade också en del idag, jag flyttade över lite mer saker till huset, jag började rodda upp i klädkammaren, jag har satt upp hållare till tapeter och presentpapper (fast jag har lite för mycket tapeter, allihopa ryms inte...), jag har målat ett sista lager på dörren, jag har monterat ihop hyllan från Ikea som kom idag... Den blev verkligen superbra i hallen, i och med att den är gjord av vita stålrör och glasskivor, så ger den ett väldigt lätt och luftigt intryck, och det behövs verkligen - hallen är pytteliten. Jag köpte också fina förvaringslådor, för alla mina toalettgrejer ska rymmas på hyllan, och jag föredrar helt klart prydligt och sorterat framför att bara ställa upp allt på hyllorna. Ni får se bild imorgon!
 
Å, imorgon kommer min säng, och förhoppningsvis också kylskåpet! Bara elektrikern hinner med mig innan veckan är slut, så går det att bo i huset sen, även om det kanske fortfarande är renoveringsröra.
 
Och jag har fortfarande inte fixat det som måste målas i lägenheten... Inte bra...

Kommentera här: