kristaller

Jag råkade ju bli med pengar, och sen med hus, precis när jag började på min low buy-plan, och det har ju gått sådär... Eller inte sådär, det har gått rätt åt skogen. Dels har jag gjort av med en massa pengar på huset (säng, gräsklippare, förvaring, staket, målare, kylskåp, elektriker, luftvärmepump - you name it!), dels så triggade den shoppingen igång min köplust annars också. Jag har inte helt och hållet släppt greppet, jag har t.ex inte köpt ett enda nagellack, som jag ju har köpstopp på, och jag har bara köpt en eller två förpackningar te (men jag har druckit upp en massa av det jag redan hade). Däremot har jag inte kunnat motstå tarotkort, kristaller, böcker... Å andra sidan, medan jag väntade på pengarna, så hade jag en tanke på att investera i en "riktig" väska, dyr design alltså, och jämfört med vad en sån kostar, så kommer jag rätt billigt undan om jag håller mig till tarotkort, kristaller och böcker. Igår kom ett paket med kristaller (som tullen hade smackat på en rejäl avgift på - vad är det som gör att en del paket får man betala tull på, men på dom allra flesta slipper man det?), fint inslagna i påsar som färgmatchade kristallerna inuti. Så fint, och så genomtänkt!
 
Jag köpte från BlissCrystals på Etsy, hon har massor att välja på, av nån anledning fastnade jag för flera varianter av stichtite i grönt och lila . Jag måste kolla upp vad dom är bra för, men det är tydligen nåt jag behöver just nu i alla fall...
 
Ser fram emot att få ordning på huset, så jag får plats med allt sånt här också, min tarotsamling, mina kristaller, mitt altare...
 

Kommentera här: