flyttstök, som vanligt

Imorgon kommer saker från Ikea, främst hylla och förvaring till badrumssaker, för nåt sånt finns inte i huset. Sängen är på gång också, den har gått från "hanteras på terminal" till "levereras", så förhoppningsvis dröjer det inte många dagar. Det verkar också som att jag får hjälp av en elgubbe den här veckan, så hur lång tid det än tar för målarna, så kan jag i alla fall bo i huset. Säng, el, behöver man nåt mer? Jo, en frys saknas också, och jag har letat som en tok efter ett frysskåp som ryms under köksbänken, men det är rätt kört. Dom flesta är 83-85 cm höga, och det är för högt. Så jag ska kika efter en ny kyl/frys, och sälja kylen jag redan har, jag tror att det är det bästa alternativet då, så jag ska titta in på Elkedjan idag - nånstans att förvara maten är också ett ganska stort måste... Annars är det samma gamla vanliga som gäller - fylla bilen med prylar och frakta till huset, fixa inne i huset (måla dörrar, fixa garderoben, byta skåpknoppar, beskära vinbär, dra upp ogräs, gräva bort gräshög... fast jag håller mig nog inomhus idag, vill inte vara i solen med min solbränna), det är massor att göra. Det skulle vara lättare om jag faktiskt kunde ställa saker på sina platser, men nu när målarna behöver komma åt, så funkar det inte så bra. Just nu har jag stoppat in prylar överallt, i skåp och lådor, i fel rum, överallt. Rörigt och stökigt känns det, men det hör väl till när man flyttar...

Kommentera här: