fix, fix, överallt fix...

Är på gång ut till huset idag igen, förstås. Det är mycket kvar innan det är i beboeligt skick, och bara drygt en vecka innan sista flyttlasset går. Det är alldeles för mycket kvar i lägenheten också, jag behöver bli av med lite saker, så att jag kommer åt att måla det som ska målas, och fixa golvet i hallen. Imorgon blir det inget husfix, då ska jag på auktion (min livs första auktion på egen hand, för Mirja kan inte följa med), men på måndag är det förhoppningsvis massor av regn, så att målarna kan göra klart övervåningen - ju förr dom sätter igång med nedervåningen desto bättre. Elektrikern har också lovat att klämma in mig under nästa vecka, och dom kommer att dra elen även i dom rum som inte är färdigmålade, så får målarna jobba runt det sen.
 
Så ja, planen idag: packa bilen full, och köra ett lass. Byta knoppar i köket. Försöka få bort litegrann av dammlagret överallt. Snygga till i klädkammaren. Ungefär så. Eller så hittar jag något helt annat som ska göras...
 
hu
I lägenheten ser det ut som att väggarna drabbats av någon barnsjukdom... Eftersom jag har haft massor av tavlor uppe, så är det massor av spikhål att spackla igen... Jag hoppas att blankhetsgraden stämmer med färgen jag har köpt, så att jag bara kan dutta över färg över spacklet sen, och slipper måla om hela väggar...

Kommentera här: