målarmåndag på en tisdag - ärtig rödluva

Jag skulle ju egentigen göra en målarmåndag igår, men det blev bortglömt med allt husstök. Det är fortfarande en massa husstök (idag kommer sängen, och grejerna från Ikea, jag ska måla klart dörren, jag ska köpa borrbits och en såg (jag hade en såg förut, lånade ut den och fick aldrig tillbaks den...), jag har tvättid, jag ska på AF, kalendern är proppfull), men att sticka emellan med lite konst skadar inte. Det kan ju bli för mycket av det goda också! 
 
Ett ATC-kort till ett byte. Jag började med ett lager mönstrat silkespapper, mönstret syns det knappt nånting av, men texturen finns där. Sedan målade jag med flera lager akrylfärg tills jag blev nöjd, formade ansiktet med pensel och akryl (jag använder sällan penna, utan målar en form direkt), formade och skuggade ansiktet med mera akryl, och när jag började känna mig klar, så lade jag till detaljer med en guldpenna. Jag blev sådär nöjd själv, men mottagaren blev nöjd, och jag har fått en massa kommentarer på henne, så det är ju bra. Just det där är rätt märkligt, en del som jag är allra nöjdast med, får ett ljumt mottagande, och andra som jag tycker att dom nätt och jämnt duger, dom får uppmärksamhet. Men det är ju en himla tur att smaken är olika! 
 

Kommentera här: