trappfunderingar

Jag var in på flata idag, i jakt på en lamphållare, tyvärr utan framgång - på Dollar var elavdelningen väldigt urplockad, likaså på Ica, och Konsum har bara glödlampor, inga elgrejer alls. Så medan jag väntar på att kunna åka in på elaffären imorgon, så funderar jag på att börja slipa trappen. Jag har skjutit det framför mig, för det är så jäkla tråkigt, och dammigt, men jag misstänker att det är rätt snabbt gjort ändå. Jag ska inte ta bort lacken, bara rugga upp den så att färgen fäster, och jag har en slipmus (även om den inte är den bästa, ett Rustaköp för en hundring, om jag inte missminner mig). Planen är att måla trappen vit, men samtidigt - det finns så mycket mer man kan göra med en trapp. Sånt här, till exempel (bilder från Pinterest):
 
Man kan tapetsera trappstegens framsidor...
 
Man kan tapetsera med många olika tapeter...
 
Man kan tapetsera framsidan, och måla trappstegen i en annan färg...
 
Man kan tapetsera framsidan, och lämna mitten av trappsteget omålat...
 
Man kan tapetsera hela trappen...
 
Man kan måla framsidan i olika färger...
 
Man kan måla mönster...
 
Eller så kan jag hålla mig till att måla vitt... Fast det känns lite tråkigt nu, efter alla fina färger och mönster... Beslut, beslut...
 

Kommentera här: