torsdagstips - penny dreadful

Jag tycker inte om skräck, varken i filmer eller böcker, däremot gillar jag vampyrer och andra övernaturligheter, jag fascineras av seriemördare, jag läser gärna deckare, ju värre desto bättre. Jag är alltså inte speciellt konsekvent, och ibland vet jag inte riktigt själv var gränsen går. En serie jag velat se sedan jag först hörde talas om den, är Penny Dreadful, den innehåller många element som jag brukar dras till (viktoriansk tid, övernaturligt, snygg scenografi, mm), men samtidigt beskrivs den som skräck. Ikväll så bestämde jag mig ändå för att leta rätt på den på nätet, och hittade den på HBO Nordic (för jag föredrar att strömma lagligt). Första avsnittet är sett, och fortsätter serien i samma stil, så kan den vara lika bra som den verkar, och i så fall är skräcknivån inte värre än att jag överlever. Å andra sidan skulle det inte förvåna mig om det skulle eskalera... Förhoppningsvis är jag så fast i serien då, att jag tittar bara för att få veta vad som händer. Eller så lyckas jag hitta nån som vill titta med mig, fast den chansen är nog inte så stor, tyvärr...
 
 

Kommentera här: