tarotkort att drömma om

Man kan önska sånt som man kan få tag på, med lite vilja, och med lite sparade pengar, eller kanske rentav från snälla vänner/familjemedlemmar/släktingar. Sen kan man önska sånt som är slutsålt, som inte trycks längre, som helt enkelt är omöjligt att få tag på (utom kanske jättedyrt på ebay), och såna önskningar är rent ut sagt frustrerande. Jag har en sån tarot-önskelista, självständigt publicerade tarotkortlekar, som blev framgångsrika och sålde slut. Förhoppningsvis blir det fler utgåvor, för dom är helt fantastiska, och min tarotsamling är betydligt fattigare utan dom...
 
The Starchild Tarot ska ges ut i en andra utgåva, och jag väntar otåligt! Jag brukar inte vara inne på digital konst, men den här tarotleken är så otroligt vacker, så jag bortser helt enkelt från det.
 
Ostara Tarot är helt i min smak, och jag sörjer att den är slutsåld. Det står inget om flera utgåvor på hemsidan, bara att dom har "spännande planer" för tarotleken. Hoppas att dom planerna inkluderar en ny utgåva!
 
The Linestrider Tarot kommer att ges ut på förlag nästa år, så det ser jag fram emot!
 
Sen finns det förstås så många fantastiska tarotkortlekar, att det är inte det minsta svårt att hitta några som jag vill ha, som dessutom finns att köpa. Youtube, pinterest och instagram är som knarklangare för tarotfantaster, dom dinglar alla dessa vackra kortlekar framför näsan på oss, så att vi till slut inte kan låta bli att köpa. I alla fall inte om man är som mig, en samlare i själ och hjärta. Det hade kunnat vara värre, jag hade kunnat samla på gamla bilar, dom är betydligt dyrare och mer skrymmande...
 
Spara

Kommentera här: