tarothyllan

Jag fortsätter inne i målarrummet, med min tarothylla:
 
Den är inget avancerat, ändå är jag löjligt stolt över att jag har byggt den alldeles själv. Den rymmer åtskilliga tarotkortlekar, även om jag för tillfället har spritt ut dom. Den kommer förhoppningsvis att räcka så länge jag har intresse av att samla och att äga tarotkortlekar, jag kan inte tänka mig att jag kommer att äga fler än så. Å andra sidan - sånt jag gillar har jag en tendens att köpa på mig av, det är bara att se på mina bokhyllor...
 
Dom fyra tarotlekarna längst till vänster har varit med längst, och det syns att askarna är slitna. Tarot of Love hittade jag begagnad på etsy, Japaridze tarot köpte jag på adlibris, och Prisma Visions tarot från deras hemsida.
 
Housewives tarot och Zombie tarot (på ändarna) är från samma tillverkare, och är helt fantastiska, Tarot of the Wild Unknown (i den grå asken) är en av mina favoriter, och Beautiful Creatures tarot (med konst av Jasmine Becket-Griffith) är lika tjusig som asken lovar. The Wild Unknown är köpt från deras hemsida, resten från adlibris.
 
På den här hyllan har jag en del som köpts på etsy (Tarot of Trees, Tarot of the Zirkus Mägi, The Wooden tarot, som alla tre är jättefina), resten är köpta på adlibris, tror jag. Dreaming Way tarot, näst längst fram, tillhör också mina favoriter, liksom Tarot of the Zirkus Mägi. Jag har filmat en video med min tarotsamling, men samlingen har växt sen dess, så jag tror att det blir en video till framöver.
 
 
På två av hyllorna har jag spritt ut mina kristaller, det är inte ultimat, jag ska hitta ett bättre sätt att förvara dom, så att dom ändå är framme och syns - det är så synd att gömma dom i en låda. Dom äldsta är från 90-talet, dom nyaste köpte jag alldeles nyligt, på etsy finns massor att välja på.
 
 
 

Kommentera här: