seg morgon efter sen loppis

Det blev en sen kväll igår, jag var inte hemma förrän halv två. Men trevligt var det, och lite fynd gjorde jag (även om jag både var lite besviken och rätt glad över hur mycket som var helt ointressant, och hur mycket som var överprissatt, för att vara loppis och inte antikaffär). Bästa fyndet gjorde jag nästan innan jag kom från Ström - jag åkte förbi en tillfällig butik med rea på kristaller och stenar, och jag köpte ett gäng, jättebilligt. Dom har bara öppet den här veckan, så jag ska dit flera gånger, bland annat ska jag passa på att köpa på mig lite kristaller i storlek rejält stora, det är kilopris på dom, mellan 40-60 kr/kg - billigt, alltså! På loppisen i Junsele försökte jag hålla mig till sånt jag behöver - jag kompletterade en bokserie jag letat efter länge, jag hittade en kista att ha garn i (som visade sig ha ett trasigt handtag, så det får jag fixa senare), jag hittade en fruktskål... Jag köpte några inte helt nödvändiga saker, för att priset var bra (en porslinsskål, en orange glasburk, ett gäng bindis)... Och så köpte jag några kitschiga, roliga saker för att jag inte kunde låta bli, och för att priset var rätt - en blomhållare i form av en pingvin, en bordslampa täckt med kristaller, en indisk girlang med bjällror och Ganesha-figurer... Ni får se bilder framöver, jag har inte packat upp allt än, först ska jag äta frukost, och så ska Lily få duscha. Hon är förresten hur lättsam som helst att ha med sig! Och nu är hon jättetrött, för det är jobbigt att vara uppe och nattsudda!

Kommentera här: