kristaller

Återigen har jag tagit ett gäng foton, återigen så har jag bara att välja och vraka mellan vad jag ska skriva för inlägg. Här och nu, så blir det lite kristaller. Jag var ju och köpte ett gäng på kristall- och stenrea förra veckan, och var sen tillbaka och köpte fler. När priserna är fantastiska, och när dom har öppet en vecka per år, då måste man passa på!
 
Många fina stenar! Många vet jag vad dom är för sort, andra har jag en aning om, andra inte den ringaste...
 
Ametist hör till mina favoriter, likaså citrin och howlit och mokaitjaspis.
 
Båda dom här stenarna är flourit, den stora är en rå, otrumlad den övre är trumlad. Jag ville hitta en som var både grön och lila, och var väldigt nöjd när jag gjorde det.
 
Jag ville hitta ett större bergskristallkluster (och ett större ametistkluster), och det gick ju över förväntan - den här är helt fantastisk!
 
Jag vill gärna ha tag på ett bord att använda som kristallaltare, men dels ska jag ju hitta rätt bord, dels ska jag få plats med det också. Under tiden, så använder jag min garnkista - kristaller är nästan allra finast när man lägger upp dom i fina formationer!
 
Dom står under min tarothylla, och ångar upp bra vibbar till tarotkorten! ^_^
 

Kommentera här: