helt slut igen

Jag går hos en psykolog (fast just nu är det sommaruppehåll), och där pratar vi bland annat diagnoser - jag har alltid haft svårt att få livet att rulla på, jag fungerar inte som en "vanlig" människa, och han lutar åt att det är en kombination av diagnoser som ligger bakom det. Bipolär är en av dom. Om ni har läst min blogg ett tag, så blir ni förmodligen inte förvånade, min kompis Mirja, hon säger att hon kan läsa sig till hur mitt sinnestillstånd är, om jag är uppe eller nere, och när jag tänker på saken, så har hon förstås rätt. När jag är uppe, så gör jag en miljon saker, har svårt att sitta still, spenderar en massa pengar... När jag är låg, då orkar jag ingenting, då vill jag inte göra annat än att sova. Som tur är, så har husköpet varit kombinerat med att jag varit uppåt (eller så har det triggat igång en humörsväng), vilket har gjort att jag har orkat med att hålla igång många timmar om dagen, målat och packat och flyttat och fixat. Nu är det en dipp igen (upp följs alltid av ner), jag har svårt att ta mig för något, jag har svårt att hålla mig vaken, och fast jag har saker att göra, så orkar jag bara inte. Som tur är, så följs alltid en ner av en upp också, och det är ju inte så att allt jobb försvinner... Även om det vore jätteskönt att få bort dom sista lådorna, att få ordning i skåpen, att få upp dom få tavlor som ryms på väggarna (jag har gigantiskt med väggytebrist här, jag hade betydligt mer i lägenheten), byta knoppar i köket (har jag inte gjort än...), fixa lampkontakter... Bland annat! Istället kommer jag att äta min frukost, och lägga ner mig på soffan en stund. Idag ska jag hämta älghornet som flyttgubbarna lämnade kvar i lägenheten, men det får bli senare...
 
När jag handlade på bokrean, så fick jag med en sån här liten läslampa, och den har legat orörd sen dess. Tills nu! Jag har inga sänglampor, inte förrän jag bytt kontakter, och det börjar bli skumt på kvällarna. Väldigt svårläst alltså, tills jag kom på att jag hade den här lilla lampan. Supersmart grej!
 

Kommentera här: