fina fynd!

Jag väntar på att Mirja ska dyka upp, vi ska på auktion ikväll. Låter det bara bli att regna, och bara vi inte blir uppätna av mygg, så blir det säkert trevligt. Lyckas jag ropa in något till ett bra pris (jag såg en stol och en sekretär  som jag gärna vill ha, bland annat), så är det grädde på moset. Lily får också följa med den här gången, det är inte varmare än att hon kan sitta ute med oss, eller sitta i bilen om det är så. 
 
Men i väntan på kvällens fynd, så tänkte jag visa några av den senaste veckans loppisfynd, det har blivit några stycken (och fler blir det, jag har en låda hos Mirja, som måhända kommer att fyllas på). Istället för att mata på med en massa bilder nu, så delar jag upp dom på flera inlägg. Dessutom så är det lite ont om tid, vi ska snart åka.
 
Lampskärmen kommer från Mirja (hon hade loppis förut, så hon har en del lådor med grejer kvar), den är brunare än vad den ser ut på bilden.
 
Gula gardiner från Renee (som också håller på att städa ut saker), hon vet vad jag gillar!
 
Den söta lilla keramikugglan är också från Mirja.
 
Den inre gåsen köpte jag förra året, den yttre köpte jag i helgen, för den påminner mycket om min första. Tyvärr är det såhär som samlingar blir till...
 
Flera fynd framöver, alltså! Och så hoppas jag att det blir nånting att visa upp från ikväll också!
 

Kommentera här: