fina fynd del två

I lördags var vi på loppis i Lövberga och i Risselås, och jag hittade några saker, mest i Lövberga (där vi var in på tre loppisar):
 
Jag hittade en liten kryddhylla, hade det varit keramikburkar, så hade det varit mer min stil, men jag tycker att den är söt ändå. Det är trälådorna som gör det, tror jag.
 
En liten keramikvas till samlingen. Jag försöker att låta bli att köpa fler vaser, för nu är det rätt fullt, men den här var liten och söt, så jag gjorde ett undantag för den.
 
Jag hoppas att jag har rätt, när jag tror att dom fyra glasen längst fram är ljuslyktor, det vore synd att tända ljus i dom, och upptäcka att glaset inte höll... Men det var stearin i botten på ett av dom, så dom verkar ha överlevt en eldning i alla fall. Porslinsskålar har jag inte ont om, men skålen till vänster är gul och randig, och större än dom jag redan har, så den fick följa med hem ändå.
 
Muggarna är från Mirja, dom passar bra in i min Muppet Show-/Fragglarna-muggsamling. Jag behöver egentligen några flata tallrikar, men hittar bara såna här större, ovala varianter. Serveringsfat, kallas dom kanske. I bakgrunden syns en ny mässingskruka, jag har svårt att låta dom stå kvar på hyllan, särskilt när dom är tyngre och gedignare, som den här.
 
En superkitschig pudelflaska kunde jag förstås inte låt bli, jag tror att den kostade en tjuga bara, så jag funderade inte ens.
 
Jag har några fynd till att visa, men dom får vänta till sen, senare idag, eller imorgon. Som jag sa igår, jag vill inte göra ett mastodontinlägg med en massa bilder, bättre att sprida ut dom lite.
 
 

Kommentera här: