DIY - tarotkort

Jag har köpt en del tarotkortlekar på senaste tiden, och eftersom jag vill ha en som är liten nog att bära runt i väskan, så köpte jag en liten Universal Waite. Eller ja, liten och liten - tiny stod det på asken, och tiny var den... Lite väl pytteliten, för den är omöjlig att hantera om man har vuxenhänder, korten är 2x3½ cm. Jag skulle kunna ha den i samlingen bara, och vara nöjd så, men istället ville jag använda den på något sätt - dom små korten är ju hur gulliga som helst, även om dom är oanvändbara. I mina gömmor hade jag en snutt av ett magnetark, precis lagom stor att göra 12 små tarotmagneter av, och dom blev hur söta som helst.
 
 
Pyttesmå, och hur fina som helst, som sagt! Jag är inget fan av kylskåpsmagneter, men jag kan ändra mig, om alla ser ut såhär. Jag har massor av kort kvar, det är 78 kort i en tarotkortlek, det betyder att jag har 66 kort kvar. Frågan är - ska jag förtsätta göra magneter, eller ska jag hitta på något annat också med korten?
 
 

Kommentera här: