clipper te, och marockansk mynta

Jag ska precis göra mig klar och fara ut, om inte alltför länge, så ska vi fara på nattloppis. Det har jag velat göra i flera år, så jag hoppas på att det är så bra som jag tror! Men först några rader om te, det var ett tag sen sist.
 
Mina favoritförpackningar sitter på Clipper-teerna, framsidorna är också fina, men även sidorna är så fina att man kan ha dom framåt. Dessutom är dom goda! Den med citron och ingefära är en favorit, den smakar verkligen som den heter!
 
Idag kokade jag mig en kopp med just Clipper Lemon & Ginger, och så stoppade jag i ett par kvistar av min marockanska mynta - jättegott! Att göra marockanskt mintte är också gott, då kokar man mintkvistar i vatten en stund, och så blandar man sen med en massa socker. Inte så nyttigt med allt sockret, men väldigt gott som sagt. Jag klippte också en näve kvistar och stoppade i en vattenflaska, tillsammans med lite honung, jag hoppas det blir lika gott som det låter!
 

Kommentera här: