auktioneftersnack

Jag och Lily är just hemkomna från kvällsauktion, hon var duktig (även om hon var väldigt rastlös innan pausen, vilket förklarades av bajshögen och kisspölen när vi gick med grejer till bilen), hon är oftast väldigt duktig och lättsam att ha med. Massor av uppmärksamhet får hon också, folk stannar och tittar och berättar hur söt hon är. På sätt och vis var jag duktig också, jag ropade in två saker (varav flera saker i den ena), 80 kr eller så spenderade jag. Det fanns en hel del fina saker, men det var mycket folk där, och dom bjöd högt. Möbler brukar gå till vrakpriser, men jag gav mig på en stol vid 200 kr, och på en teaksekretär vid 500 kr - jag kommer att få tag på möbler ändå, utan att betala en massa hundralappar. Nästa vecka är sommarens sista auktion, det lär inte vara mindre folk då, och dom lär inte betala mindre heller, men det är klart jag ska gå. Det är ett billigt nöje, särskilt när jag inte handlar mer än vad jag gjorde idag.

Kommentera här: