tarotkort

Jag upptäckte tarotkort i början av 90-talet, när jag först hörde talas om wicca, och jag köpte min första tarotkortlek då någon gång. Jag köpte några till, men dom senaste 10-15 åren har dom fått ligga i en låda. Tills nu! Nu är dom framplockade igen, och jag har dessutom köpt ett gäng till (och har ett par på min inköpslista på adlibris). Ett mål för 2015 är att lära mig läsa dom dessutom. Man kan absolut samla på tarotkortlekar bara för att dom är så fina, men det blir förstås roligare om man dessutom kan använda dom. Så ja, dags att börja träna, helt enkelt...
 
 
Jag är hemma med samma förkylning som drabbat alla andra på jobbet, så jag har knappt lyft rumpan från soffan (första dagen hemma, så sov jag i princip hela dagen). Om jag är piggare imorgon, och det blir lite sol, så ska jag göra ett nytt försök med min hemma-hos-mig-video, mitt första försök blev inte bra. Den här videon höll jag på att ta bort också, i början så är det svårt att se kortena, men det bättrar på sig på slutet, så det får helt enkelt vara som det är...
 

Kommentera här: