min fina mamma, direkt från 50-talet

För längesedan så hade jag ett foto av min mamma när hon var liten. Tyvärr så kom det fotot på villovägar, till min stora sorg. Men. När vi var upp till Sotträskliden i höstas för att göra klart mormors hus för försäljning (och för att leta minnessaker att ta med hem), så fick vi med oss en låda med gamla foton, och bland annat så var det flera kopior av just det fotot på mamma. I den lådan fanns också ett inramat bröllopsfoto. Jag har ingen aning om vilka det var på fotot, men ramen var underbar - 50-tal, teak, flätad rotting (som tyvärr var lite trasig). Häromdagen bytte jag ut bröllopsfotot mot fotot på mamma, och det blev hur bra som helst. Väldigt tidsenligt också, eftersom mamma föddes 1952.
 
Jag ska bara hitta nån plats på väggen...
 
Jag gjorde lite omflyttningar på bordet, den randiga burken innehåller glasunderlägg (dom var i en plåtburk med Ulrika Hydman-Vallien motiv på), och jag tycker att den är för snygg för att stå i köksskåpet. Bredvid elefanten står också en groda nu, ett av mina senaste loppisfynd. Men den får ni se senare, i ett loppisfyndsinlägg. Lampan har jag satt dit nu också. Även om jag har många lampor i vardagsrummet, så tyckte jag ändå att det var lite väl mörkt om jag vill bläddra i tidningar. Och det vill jag ju.
 

Kommentera här: