gullekatterna

När man drömmer om jobbet på nätterna, om att dom har gjort om precis allting i retrobutiken, då är det dags att gå tillbaka till jobbet igen. Jag hoppas att helgen räcker för att jag ska börja hosta mindre, ha mindre ont i halsen och mindre feber och sånt. Snuvan har blivit bättre, så det är ett steg framåt. När jag har varit hemma, så har jag drömt om allt sånt som jag vill fixa (om en stor summa pengar skulle dimpa ner, så vill jag så väldigt gärna fixa badrummet - vitt kakel, grått klinker och färgat porslin är vad jag drömmer om), och jag måste ju jobba för att få ihop pengar, annars blir det dåligt med fix. Fast jag ramade just in en akvarell (som jag fick i swap-present förr-förra julen), oj vad fin den blev! Sånt kan man fixa med liten plånbok, och det är egentligen bästa fixet - lite pengar, lite jobb, stort resultat.
 
Mest har jag suttit vid datorn, druckit te, tagit tupplurar, läst, och tagit kort på gullekatterna med min nya kamera. Det är svårt att inte få bra bilder med den, till och med på katterna, som gärna rör på sig just i fotoögonblicket.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: