feminint och eteriskt

Jag nämnde för ett tag sedan, hur jag har börjat fastna för en helt annan inredningsstil än min vanliga. Basen är vitt, precis som hos mig, men sedan är det ljusgrått, spegelmöbler och -konst, kristaller, texturer som siden och fårskinn, glas... Väldigt feminint, väldigt eteriskt. På många sätt tvärtemot hur jag har det hemma. Jag tvivlar på att jag kommer att ta efter stilen här hemma, jag trivs bra som jag har det, men små detaljer kan jag ju låna. Som min lampa med slipad glasfot, mina ljuslyktor i glas, mina vitmålade horn och en del av mina tavlor, som alla passar väldigt bra in i den feminina, eteriska stilen. Jag har en nyköpt "kristall"jätteglödlampa (typ den) och en rosa textilsladd som också skulle funka bra, men som egentligen inte passar in hos mig nu. Som tur är, så tror jag på att så länge man bara köper sånt man tycker om, så funkar det tillsammans, så jag tänker få lampan/sladden att funka med resten. Faktiskt är rosa det största problemet, jag har väldigt lite rosa här hemma... 
 
Men nog pratat. Jag skulle ju visa fina, inspirerande, feminina, eteriska hem:
 
 
 
 
 
 
 
 Hur är det med er, dras ni till någon stil som är helt olik den stil ni lever med? Såpass att ni till och med funderar på att ändra om hemma?
 

Kommentera här: