lök på laxen och grädden på moset

Den här veckan slår verkligen alla rekord - värre skitvecka har jag nog aldrig varit med om i hela mitt liv, och jag har ändå varit med om en del. Imorse så var jag och träffade min handläggare på AF (superbra handläggare, den bästa jag nånsin haft), och pratade om det som hänt på jobbet. Han står helt på min sida, och håller med om att dom har betett sig otroligt illa, och helt fel. Fast det var inte det jag skulle säga. På vägen till AF, så känner jag hur konstig bilen känns att köra, den är tungstyrd och drar hela tiden åt vänster. När jag parkerar så kikar jag på vänstra framdäcket, och det är klart att det är platt. Jag for på OK och köpte reparationsskum, fyllde det i däcket, ringde pappa, och for på hans inrådan på vulken. På väg dit, så pyser allt skum ut... Jag förväntade mig sönderskuret däck i princip, och blev mycket lättad då det räckte med slangbyte, och det kostade bara 140 kr (plus dom 109 kr som jag lade på skum helt i onödan). Det var ett lättfixat problem, men ändå - det var ännu ett, i en lång räcka.
 
Ljuspunkter: imorgon hämtar jag vovven! På söndag ska jag försöka få prata med en kompis, som är fackansvarig på sin arbetsplats, han kan mycket om sånt här, hur anställda ska behandlas osv. Och jag hittade just en prenumerationsbox med konstmaterial, Art Snacks. Konstmaterial är ju verkligen min grej. Hur mycket jag än gillar smink och skönhetsprodukter (dom två glossyboxar jag fått var jättebra, den tredje kommer förmodligen på måndag), så är det konsten som är min stora kärlek. Har jag förresten sagt att jag hittade tre konstböcker på jobbet i veckan? Sånt gör mig glad! Och nästa vecka börjar bokrean!
 
Och apropå smink, så handlade jag lite sånt när jag var med Maria på Dollar igår. Men det får ni se mer av imorgon!

Kommentera här: