en sån dag det blev!

Det blev en händelserikare dag än vad jag hade tänkt, idag. Jag for ut på byn vid niotiden, för att gå på bokrea (jag kom därifrån med en liten hög, ser fram emot att få sätta tänderna i dom), då ringde Birgitta och undrade om jag kunde komma och hämta henne i Östersund, hon hade gjort illa sig och var på akuten. Självklart, sa  jag, man hjälper sina vänner. När jag nästan var framme, så fick jag punka. Samma däck som jag hade punka på i fredags (jag skyller dom för punkan idag, hade dom gjort sitt jobb ordentligt, så hade jag sparat 1 timme och 2500 kr). Bara att ringa bärgare, och åka på en däckfirma, där dom bytte till ett helt nytt däck (blev förvånad när det inte kostade mer än en tusenlapp, hade förväntat mig mer). Så for jag och hämtade Birgitta, som var blå och gul i ansiktet och hade en gipsad arm, och så blev det hemfärd igen. Det var meningen att jag skulle vara hos Maria kl 14, men det hann jag inte, när jag kom tid kl 15, så var hon inte hemma längre.
 
Nu är jag och Lily äntligen hemma igen (hon har varit jätteduktig idag), och det blir lugn och ro i soffan. Jag har böcker att klappa på, internet att hinna ikapp, och ATCs att måla. Imorgon bitti blir det Östersund igen, jag ska på sjukan: Men då får Lily stanna hemma, hon ska få leka med Enzo. Jag däremot hade tänkt kika bokrea, och kolla bokavdelningen på Röda Korset, men planen är att göra det hyfsat snabbt, och vara hemma tidigt.
 
Förresten. Lily går både uppför och nerför trappan nu, utan problem. Stolt matte? Jajamensan!

Kommentera här: