det var den torsdagen...

Efter två turer till Östersund på två dagar, så kändes kroppen rätt mör igår kväll. Inte bara kroppen, huvudet var rätt slut också, och jag gick och lade mig tidigt som bara den. Jag var på sjukan, och det gick hur smärtfritt som helst. Jag kikade på bokrean, och hittade lite böcker, och så avslutade jag på Röda Korset, där jag hittade en massa böcker, två par skor (ett par Graninge, ett par Vagabond, 110 kr sammanlagt - det kallar jag fynd!), en klänning som var för liten, och så en hög med porslin av diverse slag. I morgon blir det alltså en ordentlig loppislördag, det känns som det var ett tag sen sist! Och så var jag in på Body Shop och luktade på deras nya parfym, Smoky Poppy, men blev inte lika förtjust som jag trodde att jag skulle bli. Kanske lika bra, man kan inte hitta nya favoritparfymer hela tiden, nu har jag faktiskt några stycken på hyllan.
 
Lily levde livet, hon. Lekdejt hos Enzo är bland det roligaste hon kan tänka sig, dom kan springa lösa på gården, Enzo är som en stor leksak för henne. Ändå blev hon överlycklig när jag kom - katterna är också glada när jag kommer hem, men inte lika översvallande som en hund. Apropå katterna, så går det bättre och bättre, särskilt Bosse gör framsteg, han springer inte så fort han ser henne. Vilket är anledningen till att hon inte jagar honom så fort hon får chansen. Det är ju det som är problemet, när katterna springer, så tycker Lily att det är världens roligaste. Apropå katterna igen. Lily gillar deras bajs, och plockar ur kattlådorna när hon får chansen. Hur får man henne att sluta med det?
 
 

Kommentera här: