målarmåndag - orakelkort

En vän sökte folk som ville byta orakelkort med henne, och eftersom jag redan börjat fundera på att skapa en egen orakelkortlek, så hoppade jag på det på en gång. Just nu har jag därmed orakelkort på skallen, och hoppas på att kunna byta till mig en orakelkortlek. Min förhoppning är fortfarande att nån gång göra en egen, och kanske till och med publicera den, men en lek skapad av vänner och bekanta är hur bra som helst också. Tarotleken som vi håller på att skapa är helt grym, och jag ser fram emot en lika grym orakelkortlek!
 
Den här var den första jag gjorde, och jag gillar den faktiskt såpass att jag gjort en liknande till mig själv också.
 
Sen såg jag att min vän fyllde år också, och har det dessutom lite jobbigt i livet, så jag skickade med ett extra kort. Temat på båda korten är gudinnor, men det är inga gudinnor som finns i verklig mytologi, utan det är gudinnor som jag hittade på själv, för att förkroppsliga just det som jag ville. Det är en bra sak med konst, att man kan göra helt egna världar med hjälp av färg och pensel.
 
Idag fick jag förresten hem mitt första bidrag till min orakelkortlek, Anna i Tyskland gjorde ett kort med Freja och hennes katter - helt fantastiskt! Det är det bästa med att byta konst, man kan ha ett givet tema (mitt är goddesses and the sacred feminine), men alla tolkar temat på helt olika sätt. Som min ATC-samling, jag har 10-15 sidor med ATCs med sjöjungfrur, 9 kort på varje sida, och alla kort är olika. Till och med när folk tolkar samma konstnär, så blir resultatet helt olika.
 
Förresten, apropå konstnärer, så fick jag hem min vinst idag, en liten hög full med fin konst!
 

Kommentera här: