lucka nummer 1 - amerikansk inspiration

Nu när det faktiskt är december, när det har varit första advent, när julkalendern börjar på TV och radio, nu kan man faktiskt börja jula utan det minsta dåligt samvete. Varför man nu ska ha dåligt samvete, jag tycker att man gör som man vill - jag har en tomte som jag har i köksfönstret året runt, likaså kulörta lampor utomhus. Man ska inte fundera så mycket över vad andra tycker och tänker, gillar man jul, så låt den räcka länge! Och om man är som mig, så är julen slut i och med mellandagarna, ibland tidigare ändå, och det är också ok, julen måste inte vara till påska. Ska man jula till det ordentligt, så kan man låta sig inspireras av det stora landet i väst, USA alltså, där allting alltid är lite mer. Eller mycket mer. Särskilt på julen, då hela huset kläs in i belysning utomhus, och i kransar och girlanger inomhus, och där man inte kan se barren i granen för allt pynt. Det är inte så jag pyntar, men jag tycker ändå att det är rätt fantastiskt - dom badar verkligen i julkänslor!
 
 
Hos Robeson Design, så finns det en massa julinspiration, om man gillar den amerikanske more is more-stilen, kolla bland spellistorna, dom listor som är rödmarkerade är julvideos.
 

Kommentera här: