egna tolkningar

Jag håller på att måla, till byten och till swappar, och jag har sån lust till att måla! Den lusten kommer alltför sällan, och jag är så glad åt den! Jag har gjort bakgrunden till mina senaste tarotkort, den här gången ska jag göra "The World", och återigen så tolkar jag lite som jag vill. Eller snarare, den här gången tolkar jag bokstavligt, om man tänker på att kortet också kallas "The Universe". Mer om det när jag är klar! Jag håller också på med en helt annan sak till ett byte, temat är Alice in Wonderland (därav korsstygnsmönstren igår), och det är nånting jag aldrig har gett mig på förut, men blir det bra, så blir det så jäkla bra! Jag ska byta det mot ett djurornament av en mail art-vän, jag vill hemskt gärna ha ett, men har inte ekonomin. Det är det som är så bra med mail art-vänner, för då törs man fråga om ett byte istället! Och så har jag ett Fave Artist PAT-swap igen, trots att jag inte höll på att få det förra att gå ihop överhuvudtaget. Den här gången såg jag till att ha alla kort uppritade, innan jag hoppade på swappen, det känns lite som att ha ett skyddsnät då. Till ett av korten, så ska jag tolka John Bauer, och jag har ett byte nu med samma tjej som ska ha John Bauer-kortet, och hon önskade sig mer i samma stil. Eftersom jag redan när jag ritade upp Bauer blev sugen på att göra en helt egen tolkning, så frågade jag om det var ok, och det var det! Så det är det jag håller på att svamla mig fram till, en tjuvkik på mina Bauer-tolkningar - en bokstavlig, och en i min stil.
 
Inte så svårt att gissa vilken som är vilken, eller hur? ^_^
 
En helt annan sak - jag hoppade på en utlottning på instagram i sista sekunden, och till min stora glädje så vann jag! Konstnären är en duktig norsk tjej, Ellen Wilberg, och jag vinner allt som är på bilden - prints och stickers med hennes konst, och så ett original. Hurra!
 

Kommentera här: