soffan på plats, äntligen!

Med goda vänners hjälp, så har jag äntligen fått hem soffan, och vardagsrummet börjar se ganska färdigt ut (förutom fönstrena - antingen så må jag hitta gardiner som passar, eller så behöver jag flera hängblommor, fönstrena ser lite tomma ut nu). Jag blev hur nöjd som helst, fast rummet är väldigt litet, så får jag plats med alla mina böcker, och soffan och fåtöljen är precis lagomt små för rummets storlek. Färgerna funkar också väldigt bra tillsammans - vitt och teak och blått och turkost. Ovanliga färger för att vara mig!
 
Lily gillar att kunna titta ut genom fönstren, katterna gillar att kunna nå blommorna...
 
Jag vet inte riktigt var jag ska ställa blombordet, jag lär förmodligen flytta runt på det tills jag hittar rätt.
 
Fåtöljen har ett eget hörn under älghornet, men är lätt nog att kunna dras fram till soffbordet vid behov. Som igår, när jag bjöd på paj, som tack för frakthjälpen.
 
Ungefär världens minsta vardagsrum, men jag är så himla nöjd med det!
 

Kommentarer:

1 Birgitta:

Frågan är om inte jag skulle köra utan gardiner i vardagsrummet om jag var du.

Svar: det funkar absolut utan, men då vill jag ha lite mer "häng" i fönstret, ett par blommor till, nån lampa kanske. jag vill fylla upp fönstren lite till. :)
Miss Kitten Heart

Kommentera här: