loppiseftersnack

Det blev en lång dag igår, såpass att jag lade mig rätt tidigt, och sov länge på morgonen, och Lily var precis lika sliten som jag. Först var jag in till Östersund och hjälpte Suss köra saker till Röda Korset, och så tog vi ett varv där (jag hittade ett par böcker och några klädesplagg och en väska) och sen en sväng på Willys. Jag skjutsade hem Suss, åkte hem till Hallviken, och så hann jag inte mer än hem förrän jag for till Hammerdal på kvällsloppis. Ett väldigt bra initiativ, även om det inte är i närheten av Junsele än. I Hammerdal hittade jag inte speciellt mycket av intresse, ett par böcker, några DVD-filmer, en raklåda, en stringhylla i mässing, en plåtburk (till hundmaten) och en blomkruka. Ingen stor skörd, med tanke på att vi var på åtskilliga loppisar. Samtidigt börjar jag faktiskt känna mig mättad på loppis, jag har inte plats för fler "prylar", och behöver bara ett fåtal saker (köksbord och -stolar, och gärna ett sideboard), jag tar faktiskt gärna en loppispaus ett tag.

Kommentera här: