drömfångare och fredstecken

I förrgår for jag in till Östersund på en impuls, vädret var grått och lite kyligare, då funkar det bra att fara iväg med hunden med. Jag träffade Suss en stund, vi åt kinamat och gick på Indiska och handlade (halva reapriset!). Som vanligt har dom hur mycket fint som helst (jag väntar in nästa säsongsrea för en del av grejerna jag gillade), och vi handlade en del båda två. Jag hittade bland annat ett gäng fina smycken, och ett par fina saker till huset. Det är dom ni får se nu, hussakerna:
 
Drömfångare gillar jag väldigt mycket, särskilt när dom är såhär fina. En virkad duk, fina band och tofsar, pompoms och bjällror - allt som jag gillar!
 
Min egenpimpade drömfångare hänger i fönstret sen innan, men den vill gärna ha sällskap.
 
Jag har inga gardiner i fönstret, och vill inte ha det heller. Däremot skulle jag gärna ha mera grönt, och gärna några drömfångare till. Eller nåt annat fint och hängande!
 
Indiska har ofta fina saker i återvunnen plåt - det här fredstecknet kunde jag inte låta bli!
 
Jag tyckte att min väldigt retro övre hall behövde ett stilbrott...
 
Stilbrott är bra! Här syns också sekretären jag köpte på auktion sist, jag har ju inte visat den. Den rymmer (nästan) alla mina sysaker, känns bra att få dom undanstoppade, jag gillar inte riktigt när det blir plottrigt...
 
 

Kommentarer:

1 Erika:

Jättefint. Peacetecknet wow

Svar: tack så mycket! :)
Miss Kitten Heart

2 Frida:

Fint :)

Svar: tack :)
Miss Kitten Heart

Kommentera här: