bra början på dagen

Diskat, gått ut med sopor, börjat ställa undan sånt jag inte har plats för i vardagsrummet, och börjat plocka ihop på köksbordet, innan jag ens ätit frukost! Det är mer än vad jag fått gjort på länge, och jag känns väldigt nöjd med mig själv. Planen för idag är faktiskt att få lite ordning hemma, om det dessutom blir dammsugit så är det en bonus (en välbehövlig bonus!), men huvudsaken är att jag får undan allt som ligger framme, all röra. Dammsuga och skura kan jag göra imorgon, om jag skulle råka ta slut innan jag kommit så långt, och jag skulle ändå vara väldigt nöjd. Som sagt - jag är redan nöjd med vad jag åstadkommit idag!
 
Det är mitt lilla tips för dagen också - glöm inte bort att berömma dig själv! Glöm bort allt vad jantelagen heter, man får vara nöjd med sina egna prestationer, hur små dom än är!

Kommentera här: