uppdaterat målarrum

Jag har ju ett nytt skrivbord i målarrummet, jag hittade det gratis i den lokala bortskänkesgruppen på fb. Gratis skrivbord från 60-talet, det var för bra för att missa! Sen visade sig det vara enormt stort, det måste ha gjorts för kontorsbruk, och inte för att ha hemma, och väldigt tungt - som genuint trä brukar vara. Bordsskivan är väldigt sliten, vilket är bra, då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag får färg på den (mitt gamla målarbord är alldeles färgfläckigt), och lådhurtsen är superbra, jag som har ont om utrymme.
 
Som sagt - det är STORT! Jag kan utan problem ha en målardejt, för det är inte minsta trångt med två stolar bredvid varandra. Och ni ser ju hur mycket rymligare det blev på golvet, det runda bordet stack ut mer än dubbelt så långt inåt rummet. På bordet står en trähylla som jag köpte på Röda Korset i Östersund, jag hade ingen aning om vart jag skulle ha den, men för 25 kr så kunde jag inte låta den stå kvar. Här passar den perfekt, både i färg och i storlek!
 
Jag har flyttat lite på saker sedan jag tog den här bilden, papplådorna på byrån står numera i bokhyllorna, och det ser betydligt luftigare ut. Men ni ser ju - det är rena rama balgolvet härinne nu!
 
Mina skriv- & skissböcker och art journals rymdes precis i den lilla bokhyllan.
 
Snäckskalsvasen jag köpte på loppis förra helgen får förvara mina långa penslar för tillfället, den är inte helt praktisk när jag har såpass få penslar. Skulle jag skaffa sådär hundra penslar till, så är den perfekt...
 

Kommentera här: