pimpat kameran

Min systemkamera är ett av mina bästa köp, den är både fin och bra, och priset var med beröm godkänt. Men - även bra saker kan förbättras! Jag såg (i en blogg? på pinterest? nånstans i alla fall) en som hade pimpat remmen med ett fint tygband, och så ville jag också göra. Tyvärr hade jag inget band som jag tyckte passade, alla var för tråkiga. Tills igår, när jag letade efter en annan sak, hittade det här fina bandet. Jag hade helt glömt bort att jag ägde det - ibland gör man dom bästa fynden i sina egna lådor!
 
Jag sydde helt enkelt på tygbandet på kameraremmen med små stygn. Det är inte speciellt svårt, bara välj en sytråd som matchar i färg (jag valde att matcha tygbandet, jag föredrar att stygnen är osynliga på den sidan), och som sagt - små stygn. Sätt på en film, och sätt dig bekvämt, så är det gjort på nolltid!
 

Kommentera här: