muminmuggar

Nu har jag lite beslutsångest - ska jag blogga om mina fina djur, om mina målade uggletavlor eller om min muminmuggssamling? Nånting helt annat, som mest är ord och inte så mycket bild? Är det bättre att ha problem att blogga för att man har för lite att säga, än att man har för mycket att säga? Jag skulle kunna göra det lätt för mig, och ta det i kronologisk ordning. Eller så tar jag det som kräver minst text först, för det lockar väldigt att lägga omkull mig med en bok, och så ta en tupplur en stund... Jag tror jag kör på det sista alternativet, för det känns mest attraktivt - tupplur låter himmelskt!
 
Det börjar bli några muminmuggar, jag håller på att ha rätt fullt i hyllan... Jag ser fram emot att köpa två till den närmaste tiden, en specialmugg, "Håll Sverige rent", och så sommarmuggen, båda två är superfina, och kostnaden för båda två kommer att dras från min "månadspeng" i maj. Att samla muminmuggar är egentligen värsta investeringen, även om man (som jag) faktiskt använder dom, muggar som inte tillverkas längre kan bli rätt dyra på tradera (även om inte alla muggar når upp till den här prisnivån...). Jag skulle dock aldrig betala tusenlappar för en mugg, för mig är det nånting som man använder, och att dricka ur en tusenkronorsmugg skulle ge mig hjärtsnörp varje gång.
 

Kommentarer:

1 Carro:

Så fina :)

Svar: tack :)
Miss Kitten Heart

Kommentera här: