mest om blomkrukor

Har varit i Östersund idag, på ett väldigt positivt sjukhusbesök, med tur, så slipper jag vänta speciellt länge på operation. Var också in på Röda Korset, passade på när jag var i stan, eftersom jag inte handlar på RK här i Ström, kom hem med lite nya krukor, dom största jag hittade i retrostuk, en hög med pocketböcker (jag vet, jag har köpstopp på böcker, men jag har faktiskt läst och gett bort flera stycken, och dom kostar bara 4 kr styck), ett litet nattduksbord att använda som blombord, och en bokhylla (bokstavligen en hylla, ett enda hyllplan, som nu står längst upp på bokhyllan, med mina tarotkortlekar i). Så nu har jag planterat om en del av mina inneblommor, dom som inte får vara på balkongen i sommar, dom fick hamna i krukor utan bottenhål. Eftersom dom står inne, så har jag koll på hur mycket vatten dom får, så att rötterna inte drunkar. Har man stenar, krukskärvor eller liknande i botten, så hjälper det också  mot drunkningsdöden.
 
I helgen är det loppis på flata, nästa helg öppnar Kvarnen i Hammerdal - jag hoppas på att hitta fler krukor. Att hitta större krukor av äldre modell, och med hål i botten, är inte lätt - jag blev väldigt glad åt att hitta en jättestor mörkgrön kruka med fat, den blev perfekt åt mitt stora penningträd (som är den enda blomma som riktigt trivs hos mig, jag köpte den för längesen, då var den bara en liten stickling). Jag försöker att tänka utanför min retrobubbla, och har kommit fram till att krukor med etniskt stuk också funkar, det borde passa bra med det bruna/gröna/oranga i mina gammkrukor.

Kommentera här: