ljuspunkterna

Man kan vältra sig i elände (vilket jag gör ibland), eller man kan se livets ljuspunkter (vilket jag gör idag). Jag blev inte väckt förrän kl 8 idag, och då inte av Lily, utan av en katt som siktade på att välta en blomkruka. Trots att det var såpass sent (vi brukar gå ut vid 7), så hade det inte blivit några olyckor alls inne, och när vi sen kom ut, så är vädret helt fantastiskt - det är den här våren jag längtar efter hela vintern. Balkongdörren står nu öppen, jag har burit ut pelargonerna för en stunds frisk luft och solljus, och ska nu äta frukost. Pelargonerna börjar förresten växa på sig efter beskärningen, och ett par är på väg att börja blomma. I sommar får jag förhoppningsvis stora, täta pelargoner med en massa blommor!

Kommentarer:

1 Piglet:

Jag tror tyvärr att jag var lite för försiktig vid min pelargonbeskärning, så mina spretar åt alla håll :P

Svar: än är det inte försent, förra året beskar jag mina mitt i sommaren. dom blev inte stora, men ändå mina finaste pelargoner hittills - jag hade helt enkelt varit för feg alla tidigare år. i år lämnade jag bara stumpar kvar, så det borde bli bra ^_^
Miss Kitten Heart

Kommentera här: