förvandlade böcker del 7

Dags för del två i min påskföljetong - mina ommålade isfolketböcker. Jag har inte så mycket att säga om saken, det mesta sade jag igår. Är det något ni undrar, fråga, eller skrolla ner ett par inlägg.
 
 
 
 
  
 
Den översta är inte helsvart, utan det är blanksvarta prickar på mattsvart botten. Prickarna skulle varit tydligare, om inte min sprejburk lade av. Jag ska testa att byta munstycke, för det känns alldeles för surt att slänga en full burk utan att försöka rädda den. På mittenbilden har jag börjat  med prickigt silkespapper, och så sprejfärg genom en bokstavsschablon. Jag gillade verkligen hur det blev, så jag ville inte täcka över det mer än nödvändigt. På sista boken började jag med ett lager servetter, och så akrylfärg och lite oljepasteller över det, och även där gillade jag bakgrunden, och ville hålla den synlig.
 
 

Kommentera här: