torsdagstips på en lördag

Idag blir det lite tips, smarta saker jag har upptäckt, eller goda saker. Saker jag vill dela med mig av till er, helt enkelt.
 
- Ättika - superbra mot bananflugor! Jag låter bara en öppnad flaska stå framme, men man kan hälla upp ättikan i en skål eller burk. Hjälper också mot tex röklukt.
 
- Citronsyra är ett billigt och naturlig sätt att rengöra vattenkokaren. Fyll den bara med vatten och sådär en halv förpackning citronsyra, låt koka upp 2-3 gånger, och skölj ur.
 
- Munkens gräddost - min absoluta favorit, lagrad men gräddig, jättegod. På fullkornsbröd med tunt skivad purjolök smakar det mumma.
 
- Arlas grekiska yoghurt (på 1 liters tetra), honung och müsli med mycket frukt och nötter i, det är frukost som heter duga!
 
- Hirsgröt, som kokas med hälften vatten, hälften mjölk, och med strödadlar i, När den är klar, rör man i mosad banan. Godaste gröten!
 
- Celestial Seasonings gröna te med smak av honung, citron och ginseng. Jag har svårt för grönt te, men det här är jättegott! Jag såg också till att inte hälla på alltför hett vatten, det kanske också hjälpte till, grönt te blir bittert om vattnet är för varmt.
 
- Batista torrschampo XXL - när dom säger volym, så menar dom volym!
 
 
 

Kommentera här: