självutveckling

När jag var ute på byn idag, så kände jag mig lite som en tidsresenär. Kläderna, håret, smyckena, skorna, allting var som plockat ur min garderob för tjugo år sedan (ett av mina halsband använde jag mycket för tjugo år sedan), i väskan hade jag yogite, som jag drack mycket förr. Man skulle utan vidare kunna byta ut dagens jag mot den tjugoåriga jag, utan att se någon större skillnad. Skillnaden är störst på insidan, jag mår mycket bättre idag, jag trivs bättre med mig själv, när jag var tjugo år mådde jag ganska skit. Ätstörning och depression gjorde att jag egentligen mest gick omkring som en zombie, jag hade inte mycket kontakt med omvärlden, och jag släppte definitivt inte andra människor inpå mig. En del saker blir definitivt bättre med åren!
 
Jag känner igen mig i andra delar av mitt 20-åriga jag också, då var jag en sökare, jag var väldigt mycket inne på alternativt helande, alternativ andlighet. Av någon anledning, så dras jag till sådant nu också, efter att ha förbisett dom andligare delarna av mig själv i många år. Jag har plockat fram mina kristaller, jag läser på om eteriska oljor, färgterapi, chakrabalansering, wicca, allt möjligt. Tydligen är jag vid en sån punkt i mitt liv. Det är helt ok, i grund och botten är jag en sökare, jag är öppen för och nyfiken på nya sätt att hantera livet, kroppen och själen. Och efter att ha jobbat mycket med självförtroende och självkänsla, så är visst det här nästa steg i självutvecklandet.Spännande!
 
 

Kommentera här: