om jesus och om burkar

Att vara tillbaka på jobbet innebär förstås att hitta en massa fina saker. Jag är väldigt glad över presentkortet jag fick på min födelsedag, men nu finns det tyvärr inga pengar kvar på det... Jag köpte en tavla som kostade en del, men det känns ändå som ett bra köp, för jag tycker mycket om den. Och faktiskt - konst för 150 kr är egentligen jättebilligt, man blir bara bortskämd på Röda Korset, för det är ovanligt att en tavla kostar över en hundralapp.
 
Jag köpte Jesus-ikonen längst upp, inte för att jag är kristen, utan för att den är så väldigt fin. Dessutom, om man som jag föredrar andlighet framför religion, så är Jesus inte så dum, han är precis lika bra symbol som Buddha. Om man läser bibeln själv (utan att lyssna på alla andras tolkningar), så var han en otroligt klok och kärleksfull man, precis som Buddha. Om kristendomen faktiskt handlade om att leva som Jesus lärde, så skulle det vara betydligt mindre krig i världen.
 
Jag köpte också några plåtburkar (jag köpte en till igår, en stor, rektangulär, platt en, perfekt för pennor eller nåt liknande), dom kostade 10 kr/styck, och det finns fortfarande kvar en hel del, om det är fler än jag som gillar burkar. Den minsta burken tänkte jag ha medicin i när jag är på resande fot, den långa burken ska jag ha te i, och den största burken hamnar nog i skafferiet. Förresten, apropå burkar. Linda-systern tycker att min teburkshylla påminner om Farbror Frippes skafferi (barnprogrammet från 70-talet). Eftersom det har varit min förebild sedan jag skaffade min första lägenhet och min första teburkshylla, så tackade jag och tog emot!
 

Kommentera här: