loppislördag - secondhand saturday, sånt man behöver, vill ha och bara köper ändå

Först av allt, innan jag ens börjar fundera på loppisfynd: en inbjudan till vänner och goda bekanta inom stenkasts avstånd. Jag firar min födelsedag idag, eftersom jag är borta nästa helg. Fika står på bordet hela dagen, dörren är öppen, det är bara att knacka på.
 
Och så några loppisfynd, från Pingstkyrkans secondhand i Östersund. Ett av fynden har jag på mig idag, en blommig klänning a la Lilla My, jag hade på mig ett annat fynd i förrgår. Det tredje klädesplagget, en svart blus som jag hade tänkt sy en klänning av, var för liten. Den kan fortfarande bli en klänning, men det blir ett lite större projekt än att klippa av i midjan och sy ihop med en kjol.
 
 
 
En uggla i trä, en fågel i porslin, en lampfot, en teburk, en blomkruka, en liten tillbringare (som jag använder som tandborstmugg) och en gardinlängd. Några onödiga saker, några användbara saker, men bara fina saker allihop! Det bästa med loppis, är att man aldrig vet vad man kommer hem med. Jag har en mental shoppinglista på saker jag behöver eller vill ha, men sen finns det alltid saker som inte står på den shoppinglistan. Tandborstmugg och blolmkruka stod på listan över sånt jag behöver, teburken på listan över sånt jag aldrig kan motstå, och resten följde bara med. Det fanns en massa mer som jag gärna hade ägt också, men varken plånboken eller utrymmet hemma höll med, så dom sakerna fick stanna kvar. Nån annan får bli glad över dom fynden istället!
 
 
 
 

Kommentera här: