#imittsverige

Politik är verkligen ett högaktuellt ämne, tre dagar före valet. Jag är inte speciellt  politiskt intresserad (det var jag däremot som tonåring), men det är klart att jag har åsikter. För mig handlar det helt enkelt om att i ett samhälle, så ska man ta hand om varandra. Ett fåtal personer ska inte sko sig på bekostnad av resterande befolkning. Detta placerar mig till vänster i den politiska skalan, och jag skulle absolut kunna tänka mig att rösta på Vp. Jämlikhet är också en viktig fråga, könet ska inte begränsa en person, inte heller klasstillhörighet eller hudfärg eller sexualitet, eller vad det nu kan vara, alltså tycker jag att F! också har mycket bra att komma med. Men, den viktigaste frågan av alla, tycker jag är miljön. Om vi förstör jorden, så kan vi inte fortsätta existera, då har övriga frågor ingen större betydelse. Vård, omsorg, jämlikhet, djurrätt, jobb, inget av det spelar någon roll ifall vi inte har en värld att leva i. Alltså röstar jag på Mp, något som man får mer skit för i Norrland än om man röstar Sd. I Norrland är det tyvärr få som ser längre än till Mp's önskan att höja bensinpriserna...
 
Jag har redan röstat, men av er som fortfarande inte har gjort det, så har jag en stor önskan på min födelsedag (som är på söndag): jag önskar mig en ny regering, och jag önskar att Sd inte kommer in i riksdagen. Det vore en fantastisk födelsedagspresent, inte bara till mig, utan till många många fler människor. Som sagt, för mig handlar det om att ta hand om varandra, och Alliansen har gjort ett riktigt uselt jobb med att ta hand om Sveriges befolkning.
 
(Här ska jag bo i helgen - paradiset på jorden!)
 

Kommentarer:

1 jessicapersikan:

Fina ord en fredag.
Känner en hel del med dig. Och tycker att alla ska få en ärlig chans.....
Jag skulle gärna vara med dig och Linda i helgen. 💖

Svar: vi hade gärna haft med dig i helgen :)
Miss Kitten Heart

Kommentera här: