hemma igen!

Nu är jag hemma igen, eller ja, jag är hemma sedan igår kväll. Det blev en väldigt bra helg, kvalitetstid på riktigt med Linda, och det gick smidigare än befarat att gå igenom sakerna i mormors hus. Det var inte helt ultimat, min kvarlevande morbror hade packat allt i kartonger, och ställt in allt i förrådsutrymmena. Det gick alltså inte att komma åt att se allting, inte utan att packa upp allt, och tiden till det fanns inte. Men det var otroligt lite saker för att ha varit från ett helt hus, men tydligen har det städats bort en massa saker, dels sedan morfar dog, dels sedan mormor dog. Men, jag kom hem med bilen full, och har inte nån aning om vart allt ska få plats. Jag ska dessutom försöka få så mycket som möjligt på bild, för planen är att portionera ut allt här på bloggen i veckan, så att ni har något att läsa när jag åker ner till Nynäshamn. Tur att jag har tvättid imorgon, för jag har en stor hög med kläder och gardiner - jag hittade en massa retrokläder i större storlekar, jag hoppas att dom är såpass stora att jag kan ha dom! Jag kom också hem med en stringhylla, en telefonhylla i stringmodell, ett tidningsställ (som jag inte kan bestämma mig om den är retro eller repro), en tallrikshylla, en pall, två renhorn, en flyttlåda med handarbetssaker, två väskor (en kanvasväska från 2:a världskriget bl a), prydnadsdjur, tesilar, smycken, en tavla, en teakspegel, julsaker... Och mer därtill! Så, som sagt, det får bli en följtong det här, jag ska försöka göra tidsinställda inlägg för resten av veckan, jag åker till Nynäs på onsdag, och kommer hem på söndag, så jag tror inte att det blir direkt något bloggande då.
 
Förresten - tack Sverige för min fina födelsedagspresent! En ny regering, precis vad jag ville ha! Att vi röstade fram Sd som tredje största parti (näst störst i min kommun), det är fruktansvärt. För er som inte har koll på historia: det är såhär Hitler började. Hans nationaldemokratiska parti började som ett missnöjesparti, som ni vet, så slutade det med folkmord och världskrig. Det är tydligt att människan aldrig lär sig... Jag skäms över att vara en del av ett samhälle, där hets mot folkgrupp och främlingshat har blivit så rumsrent att det befinner sig i riksdagen, helt öppet.
 
 
 

Kommentera här: