från mormors hus, förord

Sedan jag väl börjat skriva morgondagens inlägg, så kom jag på att det var lite andra bilder jag hade tänkt visa först. Så det blir ännu ett inlägg idag (det är väl det som kallas överkompensation? ^_^), innan jag börjar fundera på att gå och lägga mig. Jag har längtat efter sängen nästan hela dagen, så egentligen vet jag inte vad jag fortfarande gör uppe...
 
I alla fall, jag ville visa våran hög, min och Lindas. Den ligger utbredd utanför mormor och morfars hus, och är formodligen det sista jag ser av det huset. Någonsin. Usch, det kändes slutgiltigt...
 
 
 
En massa, massa saker... Tittar ni noga, så kommer ni förmodligen att känna igen en del saker som kommer att dyka upp i veckan. En del av sakerna är inte mina, dom är Lindas, bland annat så äger hon större delen av hornhögen, och alla glasflaskor och -burkar. Böcker, möbler, kläder och foton är däremot till största delen mina. Vi har inte alls samma smak, och är inte alls intresserade av samma sorts saker, vilket betyder att intressekonflikterna var få. För det mesta var vi överens om vem som fick vad, även om det tvistades om några saker, bland annat den vita pallen. Jag vann!
 
 
Jag lyckades imponera med min packningsförmåga. Ser ni hur liten min bil är? Allt utom gungstolen, en flyttlåda och en resväska med kläder fick plats, dom sakerna hämtade jag dagen efter, då jag lastat ur Lindas saker hos farfar.
 
 

Kommentera här: