från mormors hus, del 5

Vi fick också med oss en hel hög med foton hem, mer eller mindre gamla. Hur roligt som helst, tycker jag, som ska låta kopiera några av dom, så att alla tre systrar får varsitt av just dom fotona. Det finns många foton från när mamma var liten, några från ännu längre tillbaks i tiden, och några nyare, från när jag var liten. Ni får se ett axplock:
 
Ett toksnyggt fotoalbum fick jag med mig. Det är nästan tomt, så egentligen skulle jag kunna sätta in en massa kort. Men jag vet inte om jag vill göra det, jag har för det mesta ingen aning om vem som är med på kortet, sammanhanget riskerar att bli helt fel. Fotona får nog fortsätta att vara lösa, och albumet halvtomt. Jag skulle ha hittat någon bra förvaring till dom, bara...
 
Jag kom hem med en hög med gamla bröllopsbilder, men här var det mest den gamla ramen som jag föll pladask för. Teak och femtiotal, gissar jag. Och superfin!
 
Mormor och morfar.
 
Och mamma. Ser ni vad hon är lik mormor? Det visste jag inte förut! Det betyder att jag vet ungefär hur jag kommer att se ut som gammal, eftersom jag är väldigt lik min mamma, som då är lik sin mamma. Det känns bra att vara en del av en större bild. Synd bara att jag inte får någon dotter som för vidare linjen...
 
Mamma, när hon var liten.
 
Mamma (längst till vänster) med sina bröder, Mats och Valter.
 
Mamma (näst längst till vänster), mormor, morfar, mina morbröder, och så en man som jag inte vet vem det är. Någon av morfars bröder, kanske?
 
Morfars pappa (som gungstolen jag visade tidigare i veckan härstammar ifrån). Jag har bilder på mormors föräldrar också, men jag hittar dom inte...
 
 
Mormor och morfar.
 
Mamma med mig (längst till vänster), Jessica och Linda. Mamma hade livmoderhalscancer när hon väntade Linda, vilket förmodligen förklarar det korta håret. Förresten, titta tillbaka på bilderna på mamma när hon var liten, och titta på mig. Finns en del likheter, eller hur?
 
 
 
 
 

Kommentera här: