40 år i efterskott

Jag lyckades ju vara bortrest helgerna runt min födelsedag, så det blev lite i efterskott som ett gäng vänner kom och bankade på dörren, helt oväntat. Eller nja, helt oväntat var det kanske inte, jag hade misstänkt att det skulle hända något den här helgen, eftersom det var höstfest på MC-klubben igår. Det hör till traditionen att jag och Weronica firar våra födelsedagar där, så jag blev som sagt inte helt överraskad. Förresten, jag är förmodligen världens sämsta på att hantera överraskningar, för jag blir inte speciellt överväldigad, inte minsta lilla tår eller pip och tjut. Stoisk kan man väl kalla det... Maria, Mirja, Weronica, Sandra, Emelie och Sylvia kom lastade med smink och vin och ett presentkort på tatuering (Jessica kom inte från jobbet), just när jag satt och tog kort till blogginlägget i morse. Dom tyckte att jag varv mer än trist, när jag envisades med att bli klar med det först... :S Men klar blev jag, bytte kläder, och blev sminkad av Mirja (som är superduktig!) och fick håret fixat av Maria och Mirja i samarbete (duktiga båda två!), innan vi for på Hörnet och åt mat. God mat! Hörnet har definitivt bättrat på sig på sista tiden, tycker jag! Maria, Sylvia och Mirja for hem sen, vi andra fortsatte till Anna för att dricka vin och ha trevligt innan vi gick ut. Det vara bara det, att när klockan slagit tio, så började jag gäspa, och kunde inte sluta, och jag var hemma innan klockan var elva. Det märks att jag fyllt tant! Men - jag hade jättetrevligt, och jag var så himla glad att bli ihågkommen! Tack så mycket, allihop!
 
 
 
 
 
Så såg jag till slut ut, jag kände mig jättefin! Synd att jag inte orkade gå på lokal, så typiskt när man väl är ordentligt fixad! Jag ser lätt drogad ut på bilderna, det är jag inte. Bara väldigt väldigt trött, och med några glas vin innanför västen. Klänningen.
 
 
 
 

Kommentera här: