stickat på beställning

När det börjar bli kallt ute, då börjar det klia i stickfingrarna. Detta förklarar varför jag har fler halsdukar, vantar och sockar än vad jag kan använda upp under en livstid (nästan), och varför jag ändå stickar fler. Det förklarar också varför en av dom saker jag planerar att göra för pengarna jag får från husförsäljningen är att låta bygga en garderob, samt att försöka hitta en smart lösning i nedre hallen. Idealet är egentligen att få en beställning på stickat, då får jag sticka, samtidigt som jag inte översvämmar garderoben ännu värre. Nu fick jag en beställning på halvvantar av min lillasysters föredetta svärmor, och som tur är så blev hon nöjd, och lovade återkomma igen. Det är bra, jag är alltid nervös när jag gör något på beställning, vare sig det är målat eller något annat, jag vill ju att beställaren ska bli nöjd.
 
 
 
Jag fäste garnändarna i vårat fikarum innan vi öppnade, därav bössa i bakgrunden... Jag lånade också våran ångare, det gör underverk på stickat, jämnar till maskorna, och fukten gör att man kan justera formen om det behövs.
 

Kommentera här: